Välkommen in i Pontuz och hans kollegors vardag och fritid. Här bjuds du på aktuella händelser, tips och råd, funderingar och tyckanden och mycket annat som faller dem in att dela med sig om. Ofta är det Pontuz själv som skriver, men då och då hoppar någon medarbetare in som gästbloggare. Mycket nöje!

[email protected]

Hylla dem som hyllas bör

Pontuz LöfgrenPontuz Löfgren, VD och fastighetsmäklare 2016-02-10

Begreppet ”händelserik vecka” kan förstås vara både bra och dåligt. Och det dåliga låter jag oftast stanna hos mig, men ibland vill jag ändå dela med mig. I veckan reagerade vissa av mina kära mäklarkollegor på de andra kontoren tydligen lite på mitt förra blogginlägg där jag skrev hur mycket duktigare mina mäklare är än andra mäklare i stan – något som det nu finns papper på.

Men jag måste ju få vara lite osvensk och berätta det. Hylla dem som hyllas bör, helt enkelt. Jag kan ju inte gärna skriva att vi har flest nöjda kunder och är årets kontor i vår kedja när vi faktiskt bara är ett enda kontor. Och jag måste hela tiden vänta in svart på vitt innan jag påstår något. Men när konkurrenterna nu ändå är irriterade kan jag lika gärna spä på med lite till. Det är nämligen inte nog med att vi har 43 procent av marknaden i Kalmar kommun – 30 procent av vår totala omsättning ligger dessutom i grannkommunerna. Så hux flux så blev avståndet per mäklare ännu lite större.

Vad är det då som gör att mäklare som kommer till oss i princip dubblerar sin omsättning på ett par år och därmed omsätter så mycket mer än sina konkurrenter? Nja, det är och förblir en hemlis :).

En bra grej i veckan som gick är att vi har valt bort vår annonsering på de stora ljusskyltarna vid vägkanten eftersom de inte gav det resultat vi kräver (däremot har en av våra konkurrenter gått ”all in” på ljusskyltarna, vilket är lite kul). Istället har vi knutit ett stort avtal med en annan mediekanal, som kommer öka vår synlighet rejält. Mer om det om någon vecka.

Veckan avslutades med en bra helg och flera välbesökta visningar. Dessutom föreläste jag för ett hair-ligt gäng (frisörer) i lördags, där vi pratade om hur man bygger ett varumärke och hur man dessutom personifierar det.

Den här veckan har jag också växlat upp träningen rejält, och jag kan lova att jag somnar ovaggad och vaknar med en kropp som ber om nåd varje morgon.

… och snart lanserar vi vår nya kampanj

Ha en fin vecka!

Pontuz Löfgrens namnsignatur

Pontuz Löfgren, VD och fastighetsmäklare

Dela denna artikel på Facebook