Välkommen in i Pontuz och hans kollegors vardag och fritid. Här bjuds du på aktuella händelser, tips och råd, funderingar och tyckanden och mycket annat som faller dem in att dela med sig om. Ofta är det Pontuz själv som skriver, men då och då hoppar någon medarbetare in som gästbloggare. Mycket nöje!

pontuz.lofgr[email protected]

Skillnaden som gör skillnaden

Pontuz LöfgrenPontuz Löfgren, VD och fastighetsmäklare 2019-01-30

Kreativitet, inspiration och nytänkande är tre av kriterierna för att vinna det ärofyllda priset Årets marknadsförare i Kalmar län. Och tänk att vi är nominerade för fjärde gången – hur stort som helst! De tre tidigare nomineringarna har lett till att vi vunnit två gånger och därmed gått hela vägen till Sverigefinalen. Vi är det enda företaget i prisets långa historia som vunnit mer än en gång. Vi får väl se om årets tunga och begåvade jury vågar låta oss vinna en tredje gång eller om kanske Jante sätter käppar i hjulet?

Det är självklart sjukt kul om vi vinner igen, men oavsett om vi hamnar högst upp på prispallen är vi ett av de tre företag som blivit nominerade av samtliga i länet. Och bara det är rätt schysst… men vi vill ju vinna såklart.  

För mig känns det extra kul att vi så ofta kommer på tal i sådana här sammanhang. Dels för att jag är väldigt mån om att våra kunder ska få bästa möjliga reklam för den bostad de säljer genom oss, dels för att de som jobbar på företaget ska veta att varumärket alltid ska blomma och utvecklas vidare. Detta trots att vi inte har ett huvudkontor med egen marknadsavdelning i Stockholm utan skapar allt inne hos oss i lilla Kalmar tillsammans med vår duktiga reklambyrå Wilson.

Sist men inte minst tycker jag själv det är så galet roligt med marknadsföring och att våga tänka lite utanför boxen. Kul också om vårt sätt att jobba inspirerar andra att våga mer – att våga är att vinna. Den nionde mars får vi svaret.

Det absolut viktigaste marknadsföringen och det tyngsta budskapet syns dock aldrig i tidningen, i teven, i sociala medier eller på reklamskyltar. Den allra viktigaste reklamen är den som lyser från en låga inifrån kontorets hjärta och når ut med mycket värme och omtanke om våra kunder och den marknad vi verkar i. Det är det som är skillnaden som gör skillnaden.

Pontuz Löfgrens namnsignatur

Pontuz Löfgren, VD och fastighetsmäklare