Bloggen

I ständig förändring

Skrevs den 11 oktober 2017

Att hösten gjort sitt intåg har vi nog alla fått inse; lite kallare, lite mörkare. Men liksom en inköpare inom konfektion så är vi redan inne och tittar på vad som händer nästa år. Alltid solsken i blick med andra ord.

Vi har varit marknadsledande i Kalmar hela 2000-talet. När milleniet började var jag 30 år och hade skapat min personliga syn på ledarskap, marknadsföring, företagande, målbilder och livet. Och det arbetssättet tog oss från ”underdogs” till företrädare i branschen.

Idag, nästan 20 år senare, har vi fortfarande samma position på marknaden. Och det är vi förstås stolta över. Men idag har vi ett annat ledarskap, en annan typ av marknadsföring, en ny syn på företagande, andra målbilder och jag har en helt annan syn på livet. Jag tror att det är just den här strävan efter förändring gör att vi har fortsatt förtroende hos kunderna. Att ständigt vara i förändring och bygga ett innovationssystem på företaget gör att vi agerarar annorlunda, och då ändras även företagskulturen.

Ständig förnyelse är den viktigaste faktorn för att företaget ska behålla en önskad position. Därför ser vi redan nu in i nästa år. Vi lyfter blicken långt bortom vår egen marknad och det som sker i Kalmar. Om vi gör som alla andra gör så får vi nämligen också samma resultat som alla andra – och det vill vi inte, för våra kunder ställer högre krav än så på vår mäklartjänst.

För att hitta det vi söker så är det rätt mycket resande – jag och Mirata besökte Stockholm i veckan och träffade de bästa inom PR och marknadsföring. Jag och Hence åker till Stockholm i slutet på den här veckan för att möta Sveriges främsta företagsledare och vi kommer stanna en dag extra för att träffa några företag som ligger långt fram inom mäkleri. Vi kommer söka efter små korn, som vi kan applicera på det vi redan har. Det som andra mäklarföretag i storstäderna söker.

Vi delar samtidigt med oss av vårt arbetssätt för att mäklarmarkanden ska utvecklas i hela Sverige – det gynnar våra kunder… och det är precis det som vårt  företagande handlar om. Kundupplevelsen

s namnsignatur